Obravnavanje odpovedi rezervacije kot odškodnine

11. 1. 2023 | Avtor: mag. Brigita Osojnik

Vprašanje:

Naročnikom zagotavljamo storitev bivanja (nočitve in prehrano) v naših nastanitvenih kapacitetah. V primeru, da naročnik rezervacijo odpove manj kot 30 dni pred prihodom, mu skladno s splošnimi pogoji zaračunamo določen procent stroškov odpovedi nerealizirane rezervacije. Ali se ti stroški odpovedi lahko obravnavajo kot odškodnina skladno s 13. člen ZDDV-1_PIZDDV-NPB14 (naročnik namreč ne prejeme nobene storitve ali blaga)?

Odgovor:

V zvezi z navedenim primerom je Sodišče ES s svojo sodbo v zadevi C-277/05v razsodilo:

Člena 2(1) in 6(1) Šeste direktive Sveta 77/388/CEE z dne 17. maja 1977 o usklajevanju zakonodaje držav članic o prometnih davkih – Skupni sistem davka na dodano vrednost: enotna osnova za odmero – je treba razlagati tako, da je treba zneske, plačane iz naslova ar, v okviru pogodb, ki se nanašajo na opravljanje hotelskih storitev, obdavčenih z DDV-jem, če stranka izrabi pravico do odstopa in lastnik te zneske obdrži, šteti kot pavšalne odškodnine zaradi odpovedi pogodbe, plačane za odpravo utrpljene škode zaradi neizpolnitve stranke, ki nimajo neposredne zveze s kakršnokoli odplačno storitvijo in kot taki niso predmet tega davka.

Na podlagi navedenega menimo, da v primeru, če stranka izrabi pravico do odstopa od rezervacije in lastnik nastanitvenih kapacitet te zneske obdrži oziroma ji skladno s splošnimi pogoji zaračuna določen procent stroškov odpovedi nerealizirane rezervacije, je potrebno te zneske šteti za pavšalne odškodnine zaradi odpovedi pogodbe, plačane za odpravo utrpljene škode zaradi neizpolnitve stranke, ki nimajo neposredne zveze s kakršno koli odplačno storitvijo in kot taki niso predmet tega davka na dodano vrednost.

Nazaj

s