Pravne podlage priprave letnega poročila pri proračunskih uporabnikih

29. 1. 2016

Za letno poročilo lahko rečemo, da je to eno najpomembnejših orodij poslovnega poročanja. Poslovno poročanje je proces predstavljanja tako računovodskih kot neračunovodskih informacij o poslovanju poročevalske enote – proračunskega uporabnika.

Letno poročilo je v skladu z 21. členom Zakona o računovodstvu (Ur. l. RS, št. 23/99) sestavljeno iz bilance stanja, izkaza prihodkov in odhodkov, pojasnil k izkazom in poslovnega poročila.

Vsebino letnega poročila bi lahko definirali takole: letno poročilo je za poslovne namene enkrat letno sestavljena predstavitev dosežkov poslovanja proračunskega uporabnika in njegovega poslovodstva. V svetu je to ena od najbolj uveljavljenih oblik komuniciranja, s katerim ciljni javnosti predstavimo organizacijo v celoti, tako njene dosežene poslovne rezultate kot njeno perspektivo. Temeljne podatke in informacije o poslovanju zagotavljajo računovodski podatki, ki so zajeti v računovodskih izkazih in pojasnilih. Vseh informacij pa računovodski podatki ne dajejo, treba je imeti še druge podatke in informacije o poslovanju. Ti pa so zajeti v poslovnem poročilu.

Za pripravo letnega poročila je treba imeti navodila glede zasnove in same priprave letnega poročila. Navodila so zapisana v Pravilniku o sestavljanju letnih poročil za proračun, proračunske uporabnike in druge osebe javnega prava (Ur. l. RS, št. 115/02, 21/03, 134/03, 126/04, 120/07, 124/08, 58/10, 60/10, 104/10 in 104/2011 v nadaljevanju pravilnik o sestavljanju letnih poročil). V pravilniku o sestavljanju letnih poročil je letno poročilo sestavljeno iz dveh zaokroženih sklopov, in sicer računovodskega poročila in poslovnega poročila, ki bosta podrobneje obdelani v naslednjih poglavjih. Sklopa sta povezana predvsem z razmejitvijo odgovornosti za pripravo poročil. Tako je za pripravo računovodskega poročila odgovoren pooblaščeni računovodja oziroma oseba, ki je odgovorna za področje računovodstva. Za pripravo poslovnega poročila pa je pristojen poslovodni organ proračunskega uporabnika.

Drugi predpisi:

  • Navodila o pripravi zaključnega računa državnega in občinskega proračuna ter metodologije za pripravo poročila o doseženih ciljih in rezultatih neposrednih in posrednih uporab-nikov proračuna (Ur. l. RS, št. 12/01 in 10/06, 8/07in 102/2010)

  • Metodologija za pripravo izjave o oceni notranjega nadzora javnih financ (Ur. l. RS, št. 8/07)
  • Metodološko navodilo za predložitev letnih poročil pravnih oseb javnega prava (Ur. l. RS, št 138/06, 14/09)
  • Navodilo o predložitvi letnih poro čil pravnih oseb javnega prava (Ur. l. RS, št. 14/09, 109/10)

Nazaj

s