Pravica do odklopa – ureditev v pravilniku

Vprašanje:

Pravica do odklopa: Zanima nas, ali je glede pravice do odklopa dovolj, da jo imamo v internem aktu opredeljeno na naslednji način? Ali moramo ukrepe bolj konkretizirati?

(1) Skladno s 142.a členom Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1) je delodajalec dolžan delavcem omogočiti pravico do odklopa, s katero zagotovi, da delavec v času izrabe pravice do počitka oziroma v času upravičenih odsotnosti z dela ne bo na razpolago delodajalcu.

(2) Delodajalec delavcu zagotavlja pravico, da se v času počitka, svojega delovnega časa in hkrati izven razpona delovnega časa v družbi, opredeljenega v 4. odstavku 10. člena tega pravilnika, ne odziva na klice, sporočila in/ali elektronsko pošto, povezano z delom. Napisano velja tudi v primeru dela od doma, natančneje opredeljenega v 17. in 18. členu tega pravilnika.

Delodajalec delavcu enako pravico zagotavlja tudi v primerih delavčeve upravičene odsotnosti z dela, kot so prazniki v Republiki Sloveniji, redni in izredni letni dopust, bolniška odsotnost, porodniška odsotnost, starševski dopust in koriščenje ur ob predhodni odobritvi nadrejenega.

Zgoraj napisano ne velja v primeru veljavne odredbe za pripravljenost na domu, ki jo delavcu lahko odredi nadrejeni delavec glede na vsakokrat veljavno pogodbo z naročnikom.

Delavec je pred začetkom katerekoli omenjene odsotnosti z dela to dolžan sporočiti delodajalcu skladno s 15. členom tega pravilnika. Poleg tega je delavec dolžan začetek in zaključek svojega delovnega časa oziroma svojo odsotnost označiti v program za evidentiranje prisotnosti, dolžnost delodajalca in vseh delavcev v družbi pa je upoštevanje delavčeve odsotnosti, če je ta razvidna iz programa za evidentiranje prisotnosti.

Pravico delavca, da se izven svojega delovnega časa ne odziva na klice, sporočila in/ali elektronsko pošto, povezano z delom, so dolžni spoštovati vsi delavci v družbi.

Nazaj

s