Blago je gibljivo sredstvo, ki ga v okviru rednega poslovanja nabavimo za nadaljnjo prodajo. Blago nabavimo zato, da ga bomo prodali. V trgovinskih procesih v vrednost blaga vključimo nabavne stroške (prevoz, skladiščenje, tehtanje, pakiranje ipd.). Zaloge trgovskega blaga vrednotimo po nabavni ceni, ki jo sestavljajo fakturna cena, uvozne dajatve in neposredni stroški nabave.
Dejavnost trgovine delimo na:
trgovina na debelo (ukvarja se z nakupovanjem blaga, ki ga naprej prodaja trgovcem, predelovalcem in velikim potrošnikom),
trgovina na drobno (ukvarja se z nakupovanjem blaga, ki ga prodaja končnim potrošnikom), in
trgovinske storitve (skladiščenje blaga, nadzor kakovosti in količine blaga, špedicijske storitve, storitve zavarovanja blaga, ekonomska propaganda ipd.).
Vrednotenje in evidentiranje trgovskega blaga na zalogi lahko opravimo na naslednje načine:
po nabavni vrednosti (upoštevamo fakturno ceno dobavitelja in neposredne stroške nakupa)
po prodajni vrednosti (k nabavni vrednosti je prišteta razlika v ceni (marža), in
po prodajni vrednosti z vračunanim davkom na dodano vrednost (v trgovini na drobno se vodijo zaloge trgovskega blaga po prodajni ceni skupaj z vračunanim davkom na dodano vrednost).
Pri inventurnem popisu zalog trgovskega blaga ugotovimo popisne razlike, ki jih je potrebno v računovodstvu knjižiti glede na izbrani način vrednotenja zalog trgovskega blaga.
Primanjkljaj blaga in kalo povečujejo nabavno vrednost prodanega blaga (konto 702). Davčna osnova je nabavna vrednost brez DDV oziroma lastna cena blaga v času in kraju prometa.